Σύμφωνα με νέα έρευνα της Gartner, μόνο το 2025 αναμένεται αύξηση πωλήσεων των EVs κατά 33%, με την Κίνα και την Ευρώπη να διαδραματίζουν κεντρικό ρόλο στην ανάπτυξη. “Αρκετές εταιρείες υπερεκτίμησαν την ταχύτητα μετάβασης στα EVs, με αποτέλεσμα να καθυστερήσουν οι λανσαρίσματα νέων μοντέλων. Ωστόσο, η ανάπτυξη θα επιταχυνθεί το 2025, κυρίως χάρη στις αυξημένες πωλήσεις στην Κίνα (58%) και την Ευρώπη (24%), που θα αντιπροσωπεύουν το 82% του παγκόσμιου στόλου των EVs”, σχολιάζει η Gartner σε σχετικό report της.
Ειδικότερα, τα ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας (Battery Electric Vehicles – BEVs) αναμένεται να αγγίξουν τα 62 εκατ. μονάδες μέχρι το τέλος του 2025, σημειώνοντας αύξηση 35% από το 2024. Τα υβριδικά plug-in οχήματα (PHEVs) θα αυξηθούν επίσης σε όγκους, αλλά με πιο αργούς ρυθμούς, φτάνοντας τις 23 εκατ. μονάδες μέχρι τα τέλη του επόμενου έτους, σύμφωνα πάντα με τις εκτιμήσεις της Gartner.
Ο ρόλος της Κίνας
Σε περιφερειακό επίπεδο, η κατοχή ηλεκτρικών οχημάτων (EVs) στην Κίνα αναμένεται να ξεπεράσει σε μεγάλο βαθμό το σύνολο των υπόλοιπων χωρών μέχρι το 2025 και πιθανότατα και για την επόμενη δεκαετία. Η ζήτηση για EVs θα αυξάνεται σταθερά στην Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική, που προβλέπεται να αντιπροσωπεύουν το 36% του παγκόσμιου αριθμού ηλεκτρικών οχημάτων το 2024.
Μέχρι το 2025, η Gartner εκτιμά ότι 49 εκατ. EVs θα κυκλοφορούν στην Κίνα, σε σύγκριση με 20,6 εκατομμύρια στην Ευρώπη και 10,4 εκατομμύρια στη Βόρεια Αμερική.
O κρίσιμος ρόλος των μπαταριών
Η ταχεία ανάπτυξη της αγοράς EVs συνοδεύεται από ανησυχίες για την επάρκεια πρώτων υλών, ιδίως σπάνιων μετάλλων, που χρησιμοποιούνται στις μπαταρίες. Μέχρι το 2030, η Gartner προβλέπει ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα καταφέρουν να ανακυκλώνουν το 95% των μπαταριών των EVs, μειώνοντας έτσι την ανάγκη για εξόρυξη πρώτων υλών και προάγοντας τη βιωσιμότητα.
Η ανακύκλωση θα συμβάλει στη μείωση του κόστους των μπαταριών, καθώς οι μπαταρίες, που έχουν χρησιμοποιηθεί, μπορούν να θεωρηθούν πηγές σπάνιων μετάλλων με υψηλή συγκέντρωση. Αυτό – σύμφωνα με την εταιρεία – θα ενισχύσει τη βιωσιμότητα και την οικονομική αποδοτικότητα της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων.