,
Επανέρχονται με επιταχυνόμενο ρυθμό στα καθήκοντά τους τα ρωσικά δεξαμενόπλοια στα οποία έχουν επιβληθεί κυρώσεις για τη συμμετοχή τους στο εμπόριο πετρελαίου, καθώς σχεδόν το ένα τρίτο όσων περιλαμβάνονται στη μαύρη λίστα επιστρέφουν στο θαλάσσιο έργο τους.
Τουλάχιστον 21 από τα 72 δεξαμενόπλοια που δέχτηκαν κυρώσεις από το Γραφείο Ελέγχου Ξένων Περιουσιακών Στοιχείων του Υπουργείου Οικονομικών των ΗΠΑ, το Υπουργείο Οικονομικών της Βρετανίας ή την Ευρωπαϊκή Ένωση τον περασμένο χρόνο έχουν φορτώσει συνολικά 24 φορτία ρωσικού πετρελαίου από τότε, γράφει το Bloomberg.
Η αυξημένη εμπιστοσύνη από πλευράς αγοραστών και η απουσία ανησυχίας για τα μέτρα που επιβλήθηκαν πιθανότατα βοήθησαν τη Μόσχα και τους πελάτες της να βρουν λύσεις.
Ο ρυθμός με τον οποίο επανέρχονται σε λειτουργία τα δεξαμενόπλοια αυξάνεται, καθώς τουλάχιστον επτά φόρτωσαν το πρώτο δεκαήμερο του Οκτωβρίου, σύμφωνα με στοιχεία του Bloomberg, έναντι έξι τον Αύγουστο και τον Σεπτέμβριο και μόλις πέντε συνολικά μέχρι τότε.
Αρχικά, τα δεξαμενόπλοια που βρίσκονταν στη μαύρη λίστα παρέμεναν σε αδράνεια. Για τουλάχιστον έξι μήνες αφότου δέχτηκαν κυρώσεις, μέχρι τον Απρίλιο, κανένα δεν μετέφερε ούτε ένα φορτίο ρωσικού ή άλλου πετρελαίου. Από τότε που παραδόθηκαν με επιτυχία τα πρώτα φορτία, η χρήση των εν λόγω δεξαμενόπλοιων εντείνεται.
Οι πρώτες κυρώσεις επιβλήθηκαν από τις ΗΠΑ στις 12 Οκτωβρίου 2023, όταν τα πλοία SCF Primorye και Yasa Golden Bosphorus μετέφεραν ρωσικό πετρέλαιο που πωλούνταν σε τιμές πάνω από το ανώτατο όριο των 60 δολαρίων το βαρέλι που είχε επιβληθεί για να περιοριστούν τα έσοδα της Μόσχας.
Το Λονδίνο άρχισε να κατονομάζει μεμονωμένα πλοία τον Ιούνιο, ακολουθούμενο από την ΕΕ τον ίδιο μήνα. Συνολικά, επισημάνθηκαν 73 πλοία, ενώ σε εννέα επιβλήθηκαν κυρώσεις από περισσότερες από μία αρχές. Το τάνκερ Yasa Golden Bosphorus αφαιρέθηκε από τον κατάλογο των ΗΠΑ τον Απρίλιο.
Τα μέτρα που επιβλήθηκαν από τη Βρετανία φαίνεται πως είναι τα λιγότερο αποτελεσματικά. Σχεδόν τα δύο τρίτα των συνολικών φορτίων που έχουν φορτωθεί μέχρι στιγμής έχουν μεταφερθεί από πλοία που δέχτηκαν κυρώσεις από το Λονδίνο. Όλα τα δεξαμενόπλοια που τέθηκαν σε λειτουργία τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο έχουν δεχτεί κυρώσεις από τη Βρετανία, με μόνο ένα απ’ αυτά να αποτελεί επίσης στόχο και των Βρυξελλών.
Αντίθετα, η δράση των ΗΠΑ φαίνεται πιο αποτελεσματική. Μόλις έξι φορτία έχουν μεταφερθεί σε τέσσερα από τα 39 δεξαμενόπλοια που περιλαμβάνονται στη μαύρη λίστα της Ουάσιγκτον. Τα περισσότερα από τα πλοία που στοχοποιήθηκαν παρέμειναν αδρανή.
Παράλληλα, 50 πλοία που έχουν βρεθεί σε καθεστώς κυρώσεων άλλαξαν όνομα ή σημαία.
Τα περισσότερα από τα φορτία αργού έχουν κατευθυνθεί προς κινεζικά λιμάνια και περίπου το ένα τρίτο στην Ινδία.
Οι πρώτες φορτώσεις δεξαμενόπλοιων υπό κυρώσεις έγιναν στο Νοβοροσίσκ της Μαύρης Θάλασσας, αλλά πιο πρόσφατα επεκτάθηκαν σχεδόν σε όλα τα εξαγωγικά λιμάνια της χώρας.
Όπως και να ‘χει, τα δεξαμενόπλοια της μαύρης λίστας είναι απλώς ένα μικρό κλάσμα του σκιώδους στόλου που έχει συγκεντρώσει η Ρωσία για να μεταφέρει αργό και πετρελαϊκά προϊόντα κάτω από τη μύτη των δυτικών δυνάμεων. Μ’ αυτή την κίνηση περιορίστηκε η αποτελεσματικότητα των κυρώσεων, καθώς πολλά πλοία διατηρούν σταθερή τη ροή του πετρελαίου και επομένως δεν πλήττεται το εισόδημα του Κρεμλίνου.
(euro2day.gr)
, ,
,
© 2010-2022 ENERGYPRESS. All rights reserved.
,
Designed by Citronio | Developed by imarketing.gr