Πολλές μεγάλες εταιρείες έχουν ήδη προχωρήσει σε περικοπές μισθών και θέσεων εργασίας. Σαν να μην έφτανε αυτό αποχωρούν από τη Γαλλία και μεταφέρονται σε χώρες με φτηνότερα εργατικά χέρια. Την ίδια στιγμή, φτηνά ηλεκτρικά οχήματα από την Κίνα έχουν πλημμυρίσει την ευρωπαϊκή αγορά τα τελευταία χρόνια, ρίχνοντας σημαντικά τις τιμές. Γι αυτό και η Ευρωπαϊκή Ένωση θέλει να επιβάλλει δασμούς στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα, κάτι όμως που βρίσκει αντίθετους τους εργαζόμενους.
«ΟΙ δασμοί είναι οικονομικός πόλεμος και μπορώ να σας διαβεβαιώσω ότι αυτό δεν είναι η λύση στο πρόβλημα» λέει ο Φριτς Χόφμαν, εκπρόσωπος γερμανικού συνδικάτου. «Πριν πλήξουμε τους Κινέζους, είναι απαραίτητο οι Γάλλοι κατασκευαστές να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις και να μειώσουν το περιθώριο κέρδους. Πρέπει να γυρίσουν στη χώρα και να κατασκευάζουν περισσότερα οχήματα στη Γαλλία» λέει ο Ζαν Ροντόλφ Κολιό, εκπρόσωπος γαλλικού συνδικάτου.
Σύμφωνα με τα συνδικάτα εργαζομένων, από το 2012 μέχρι σήμερα έχουν χαθεί πάνω από 70.000 θέσεις εργασίας στη Γαλλία, στον τομέα των αυτοκινήτων. Νούμερα που έχουν γίνει αισθητά σε όλη την Ευρώπη. «Είμαστε από το Βέλγιο αλλά σε ό,τι μας αφορά, αυτό που συμβαίνει σε εμάς τώρα συμβαίνει και σε όλη την Ευρώπη. Βλέπουμε πως έχει η κατάσταση σε πολλές χώρες. Η βιομηχανία αντιμετωπίζει δυσκολίες, εταιρείες κλείνουν, εργοστάσια το ίδιο και πάνω από όλα εξαφανίζονται θέσεις εργασίας» λέει ο Ναζάρ Λαουάρι, πρόεδρος μεταλλεργατών του Βελγίου.
Οι διαδηλώσεις των εργαζομένων στη βιομηχανία συνεχίζονται σε όλη την Ευρώπη, με τα συνδικάτα να εκπέμπουν σήμα κινδύνου για το μέλλον τους.