,
Ο κύκλος εργασιών του ομίλου της Motor Oil το Ά Εξάμηνο του 2024 διαμορφώθηκε σε 6.237,9 εκατ. έναντι Ευρώ 5.928,1 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο 2023 παρουσιάζοντας αύξηση κατά 5,23%, γνωστοποιεί η εισηγμένη στις οικονομικές της καταστάσεις.
Η εν λόγω εξέλιξη οφείλεται στην αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά 3,78% (από ΜΤ 6.793.700 σε ΜΤ 7.050.310) σε συνδυασμό με τον αυξημένο μέσο όρο των τιμών των προϊόντων πετρελαίου (εκπεφρασμένες σε Δολάρια Η.Π.Α.) κατά 3,9% σε σχέση με τις τιμές της αντίστοιχης περιόδου 2023.
Μέρος της αύξησης αντισταθμίστηκε από την οριακή αποδυνάμωση του Δολαρίου Η.Π.Α. έναντι του Ευρώ κατά 0,06% (μέση ισοτιμία Α’ εξαμήνου 2024: 1€ = $1,0813 έναντι 1€ = $1,0807 την αντίστοιχη περίοδο του 2023) δεδομένου ότι το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεων της Εταιρείας αφορά εξαγωγές τιμολογούμενες σε Δολάριο Η.Π.Α.
Η αύξηση του όγκου πωλήσεων το Α’ εξάμηνο 2024 έναντι της αντίστοιχης περιόδου του 2023 οφείλεται στη μεγαλύτερη παραγωγή του Διυλιστηρίου της Εταιρείας καθώς την περίοδο Μαΐου Ιουλίου 2023 είχαν πραγματοποιηθεί εργασίες περιοδικής συντήρησης σχεδόν στο σύνολο των μονάδων του Διυλιστηρίου.
Από την ανάλυση των στοιχείων όγκου των ενοποιημένων πωλήσεων προκύπτει ο έντονα εξαγωγικός χαρακτήρας του Ομίλου αφού οι πωλήσεις εξωτερικού και Ναυτιλίας ανήλθαν το Α’ εξάμηνο 2024 σε 77,68% επί του συνολικού όγκου των πωλήσεων έναντι 72,30% την αντίστοιχη περίοδο του 2023 καθώς και η σημαντική συμμετοχή της βιομηχανικής δραστηριότητας διαμορφώθηκε σε 87,24% το Α’ εξάμηνο 2024 έναντι 80,13% την αντίστοιχη περίοδο του 2023.
Το Μικτό Κέρδος (προ αποσβέσεων) του Ομίλου διαμορφώθηκε το Α’ εξάμηνο 2024 στο ποσό των Ευρώ 791.816 χιλ. έναντι Ευρώ 736.318 χιλ. την αντίστοιχη περίοδο του 2023, ήτοι αυξημένο κατά 7,54%.
Τα κέρδη προ Φόρων του Ομίλου διαμορφώθηκαν το Α’ εξάμηνο 2024 σε Ευρώ 468.588 χιλ. έναντι κερδών Ευρώ 358.290 χιλ. το Α’ εξάμηνο 2023.
Τα κέρδη μετά από φόρους του Ομίλου διαμορφώθηκαν το Α’ εξάμηνο 2024 σε Ευρώ 361.999 χιλ. έναντι κερδών Ευρώ 275.412 χιλ. το Α’ εξάμηνο 2023.
ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ – ΑΝΑΠΤΥΞΗ
Η συνολική επενδυτική δαπάνη της Εταιρείας το Α’ εξάμηνο 2024 διαμορφώθηκε σε Ευρώ 82 εκατ. από την οποία Ευρώ 80 εκατ. (97,6%) διετέθη σε έργα του Διυλιστηρίου της ως εξής:
α) Ποσό Ευρώ 20,4 εκατ. αφορά στο έργο κατασκευής της νέας μονάδας παραγωγής προπυλενίου συνολικού προϋπολογισμού Ευρώ 125 εκατ.
β) Ποσό Ευρώ 16,7 εκατ. αφορά στο έργο κατασκευής νέας μονάδας συμπαραγωγής ισχύος και θερμότητας υψηλής απόδοσης, δυναμικότητας 57 MW και συνολικού προϋπολογισμού Ευρώ 60 εκατ.
γ) Ποσό Ευρώ 15,7 εκατ. αφορά σειρά έργων μικρότερης κλίμακας (miscellaneous) με σκοπό την ενίσχυση των όρων ασφαλείας και υγιεινής, καθώς επίσης και τη βελτίωση των περιβαλλοντικών όρων του Διυλιστηρίου.
δ) Ποσό Ευρώ 11,3 εκατ. αφορά έργα αναβάθμισης του υφιστάμενου λιμένος του Διυλιστηρίου για την αξιοπιστία της λειτουργίας του, καθώς επίσης και την κατασκευή νέου προβλήτα σε περιοχή κοντά στο Διυλιστήριο.
ε) Ποσό Ευρώ 11 εκατ. αφορά συνήθεις εργασίες συντήρησης, αναβάθμισης και μετατροπών (revamping) των επιμέρους μονάδων του Διυλιστηρίου καθώς και έργα ανάπτυξης και λειτουργικής ασφάλειας του Διυλιστηρίου όπως η αναβάθμιση των πληροφοριακών συστημάτων.
στ) Ποσό Ευρώ 2,7 εκατ. αφορά έργα κατασκευής νέων δεξαμενών.
ζ) Ποσό Ευρώ 2,2 εκατ. αφορά περιβαλλοντικά έργα μεταξύ των οποίων η εγκατάσταση φωτοβολταϊκών σταθμών και συστήματος αποθήκευσης ενέργειας σε μπαταρίες (Battery Energy Storage System), που δίνουν τη δυνατότητα μείωσης του ανθρακικού αποτυπώματος του Διυλιστηρίου, εξασφαλίζοντας μεγαλύτερη ενεργειακή αυτονομία. Στο ποσό συμπεριλαμβάνονται δαπάνες για τη μελέτη αρχικού σχεδιασμού έργου κατασκευής προηγμένου συστήματος δέσμευσης, χρήσης και προσωρινής αποθήκευσης άνθρακα (Carbon Capture, Utilisation & Storage) για τη μείωση εκπομπών CO2 από τις μονάδες του Διυλιστηρίου.
Η συνολική επενδυτική δαπάνη της Εταιρείας για τη χρήση 2024 αναμένεται να διαμορφωθεί σε Ευρώ 210 εκατ.
, ,
,
© 2010-2022 ENERGYPRESS. All rights reserved.
,
Designed by Citronio | Developed by imarketing.gr