«Η μελέτη γίνεται προκειμένου να δούμε πως μπορούμε να μετατρέψουμε τα πλοία σε πράσινα με πολύ χαμηλούς ρύπους και πως θα βρούμε μηχανισμούς για τη χρηματοδότηση όλων αυτών των πακέτων. Η μελέτη αυτή θα αποτελέσει ένα όχημα, για να περάσει η ναυτιλία μας στην πράσινη εποχή», είπε ο κ. Γκίκας.
Στη συνέχεια, ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής μίλησε και για τις υπόλοιπες ενέργειες που έχουν γίνει για την πράσινη μετάβαση της Ναυτιλίας. «Προσφάτως εγκρίθηκε το ποσό των 10 εκατ. ευρώ για την ηλεκτροδότηση ελλιμενιζόμενων πλοίων – το λεγόμενο «cold ironing». Το ποσό εγκρίθηκε για τα πρώτα 4 λιμάνια που είναι το λιμάνι της Ραφήνας, του Λαυρίου, της Κέρκυρας και της Καβάλας», είπε ο κ. Γκίκας, συμπληρώνοντας ότι «στόχος μας είναι μέχρι το 2029, 12 λιμένες της χώρας να έχουν ανάλογη δυνατότητα».
Ο κ. Γκίκας αναφερόμενος στην πράσινη μετάβαση μίλησε και για τα κονδύλια ΕΣΠΑ. «Στο θέμα της πράσινης μετάβασης έχουμε εξασφαλίσει από το τομεακό πρόγραμμα Μεταφορών του ΕΣΠΑ 21- 27 ένα ποσό που δύναται να φτάσει τα 360 εκατ. ευρώ για την μετατροπή πλοίων σε «πράσινα» κι αυτό θα γίνει με τη σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ)», είπε.
Τέλος, ο Υφυπουργός ολοκλήρωσε την ομιλία του λέγοντας πως το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής εδώ και 5 χρόνια δίνει ιδιαίτερη έμφαση στις νέες τεχνολογίες. «Στόχος μας είναι η πράσινη μετάβαση και η ψηφιακή μετάβαση να γίνει ομαλά και μέσα στην επόμενη 10ετία», κατέληξε.