στη διετή εκδήλωση που ξεκινά τη Δευτέρα. Στόχος τους είναι να αντιστρέψουν την ύφεση που ξεκίνησε πέρυσι, όταν οι κυβερνήσεις άρχισαν να αποσύρουν τα κίνητρα για να εγκαταλείψουν τις μηχανές εσωτερικής καύσης.
Όπως αναφέρει το Bloomberg, το διακύβευμα είναι υψηλό για την επιτυχία των νέων μοντέλων. Οι Κινέζοι ανταγωνιστές με επικεφαλής την BYD Co. (BYDDF, BYDDY) κερδίζουν μερίδιο αγοράς στην περιοχή με φθηνότερα μοντέλα. Και αν οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες αποτύχουν να πουλήσουν περισσότερα EV, θα επιβαρυνθούν με πρόστιμα ύψους έως και 15 δισεκατομμυρίων ευρώ, επειδή δεν κατάφεραν να εκπληρώσουν τους αυστηρότερους στόχους μείωσης των εκπομπών ρύπων του στόλου τους.
«Το κλίμα δεν είναι καλό γύρω από τα EVs αυτή τη στιγμή – δεν υπάρχουν αρκετές υποδομές φόρτισης, υπάρχει αστάθεια στην τιμή, αλλά ας δούμε», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Renault Luca de Meo. «Προσπαθούμε πραγματικά να κάνουμε ό,τι καλύτερο μπορούμε».
Η Renault βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της προώθησης της προσιτής τιμής, παρουσιάζοντας στο Παρίσι plug-in μοντέλα, συμπεριλαμβανομένου του R4, το οποίο αναμένεται να κοστίζει λιγότερο από 35.000 ευρώ (38.269 δολάρια). Παρουσιάζει επίσης το νέο R5, μια ηλεκτρική έκδοση ενός βενζινοκίνητου αυτοκινήτου της δεκαετίας του 1970, αξίας 25.000 ευρώ, το οποίο προσέφερε αποδοτικές μεταφορές σε μια εποχή που οι τιμές του πετρελαίου ανέβαιναν στα ύψη.
Η έκθεση θα μπορούσε να σηματοδοτήσει ένα σημείο καμπής για τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες αγωνίζονται να παράγουν φθηνά ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Τα πρώιμα προβλήματα ανάπτυξης λογισμικού, το υψηλό εργατικό κόστος και τα επίμονα ακριβά εξαρτήματα, όπως οι μπαταρίες, έχουν ταλαιπωρήσει τη βιομηχανία.
Για να διατηρήσουν τα περιθώρια κέρδους, πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες επικεντρώθηκαν στην πώληση premium μοντέλων. Αυτό, σε συνδυασμό με την κατάργηση των επιδοτήσεων σε χώρες όπως η Γερμανία και η Σουηδία, ώθησε τη μέση τιμή των EV πάνω από 45.000 ευρώ φέτος. Αυτό έθεσε τα ηλεκτρικά μοντέλα εκτός εμβέλειας για πολλούς Ευρωπαίους, οι οποίοι ήδη προσπαθούν να αντιμετωπίσουν το υψηλότερο κόστος δανεισμού και διαβίωσης.
Κινεζικός ανταγωνισμός
Οι καθιερωμένοι Ευρωπαίοι κατασκευαστές έρχονται αντιμέτωποι με αρκετούς Κινέζους κατασκευαστές που επιθυμούν να επεκταθούν στην περιοχή, παρά την απόφαση των Βρυξελλών αυτόν τον μήνα να αυξήσουν τους δασμούς στα ηλεκτρικά τους αυτοκίνητα έως και 45%.
Η BYD (BYDDF, BYDDY) φέρνει EVs και plug-in υβριδικά στο Παρίσι, συμπεριλαμβανομένων μοντέλων μαζικής αγοράς που ανταγωνίζονται τα γαλλικά και γερμανικά αυτοκίνητα, καθώς και το Model Y της Tesla Inc. (TSLA). Σε μια προσπάθεια να επιδείξει την τεχνολογική της υπεροχή, η BYD θα παρουσιάσει επίσης το Yangwang U8, ένα πολυτελές SUV που κοστίζει περίπου 1 εκατομμύριο γιουάν (141.509 δολάρια).
Η Xpeng Inc. με έδρα την Guangzhou, η οποία έχει συνεργασία με τη Volkswagen, θα παρουσιάσει το επερχόμενο P7+ sedan, μια έκδοση με μεγαλύτερο μεταξόνιο του P7 των 50.000 ευρώ που ανταγωνίζεται τα ακριβότερα μεσαία μοντέλα της BMW (BMW.DE) και της Mercedes (MBG.DE).
Ενώ κατασκευαστές όπως η Great Wall Motor Co. και η Nio Inc. απουσιάζουν από την έκθεση, μια σειρά από κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν στείλει το προσωπικό τους στο Παρίσι για να συζητήσουν πιθανές συνεργασίες, εισόδους στην αγορά και την ευρωπαϊκή παραγωγή με τους τοπικούς κατασκευαστές και αντιπροσώπους.
H Stellantis
Η Stellantis αξιοποιεί την κινεζική Leapmotor για να βοηθήσει στη μείωση του κόστους των ηλεκτρικών αυτοκινήτων της. Τα μοντέλα που παρουσιάστηκαν στο Παρίσι περιλαμβάνουν το Leapmotor B10, ένα συμπαγές SUV που απευθύνεται σε νεότερους οδηγούς και αναμένεται να ξεπεράσει τα ανταγωνιστικά μοντέλα σε τιμή. Η υποδοχή στην έκθεση μπορεί να καθορίσει τα επόμενα βήματα για την προσπάθεια της Stellantis να παράγει οχήματα της Leapmotor σε εργοστάσιο του ομίλου στην Πολωνία.
Η μάρκα Citroën της εταιρείας – η οποία το 1948 βοήθησε να έρθουν προσιτά αυτοκίνητα στη Γαλλία με το 2CV – σχεδιάζει να παρουσιάσει στο Παρίσι EV με μέτριες τιμές, συμπεριλαμβανομένου του New C3 Aircross, το οποίο αποκαλεί «το πιο προσιτό συμπαγές SUV» στην αγορά.
Παρουσιάζει επίσης το αυτοκίνητο πόλης Citroën ë-C3 αξίας 23.300 ευρώ, το οποίο άρχισε να αποστέλλεται με καθυστέρηση μηνών στα μέσα Σεπτεμβρίου λόγω προβλημάτων λογισμικού. Μια έκδοση με κόστος 19.999 ευρώ θα κυκλοφορήσει το πρώτο εξάμηνο του επόμενου έτους, δήλωσε τη Δευτέρα ο διευθύνων σύμβουλος της μάρκας Thierry Koskas.
«Μπορεί να πλησιάζουμε σε ένα σημείο καμπής», για τη ζήτηση EV, καθώς οι τιμές πέφτουν, δήλωσε στους δημοσιογράφους στην έκθεση.
Τα μοντέλα είναι απαραίτητα για τη Stellantis, η οποία περνάει μια δύσκολη περίοδο. Η πίεση στον διευθύνοντα σύμβουλο Κάρλος Ταβάρες αυξάνεται μετά την καταστροφική προειδοποίηση για τα κέρδη τον περασμένο μήνα και τις σταθερά κακές επιδόσεις στις ΗΠΑ, τη μεγαλύτερη ενιαία δεξαμενή κερδών της εταιρείας. Ο Ταβάρες θα παρευρεθεί σε διάφορες εκδηλώσεις στο Παρίσι, αφού την Πέμπτη απομάκρυνε τον επικεφαλής των οικονομικών του, στο πλαίσιο μιας σαρωτικής διοικητικής μεταρρύθμισης.
Η Volkswagen
Η Volkswagen, της οποίας η προώθηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχει υποφέρει από παραπατήματα στο λογισμικό και υψηλό κόστος στην εγχώρια αγορά της, τη Γερμανία, δεν θα παρουσιάσει κανένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο στο Παρίσι. Αντ’ αυτού, θα παρουσιάσει νέα μοντέλα, όπως το Elroq, ένα plug-in SUV που η οικονομική μάρκα Skoda ξετύλιξε νωρίτερα αυτό το μήνα σε τιμή περίπου 33.000 ευρώ – περίπου το ίδιο με το αντίστοιχο με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Η VW θα παρουσιάσει επίσης ένα πρωτότυπο αυτοκίνητο ID GTI, μια αμιγώς ηλεκτρική εκδοχή του επιτυχημένου μοντέλου Golf GTI.
Η πραγματική δοκιμασία της ικανότητας της Volkswagen να κατασκευάσει ένα «λαϊκό αυτοκίνητο» με μπαταρία μπορεί να είναι το ID.2all. Το λανσάρισμα του EV των 25.000 ευρώ δεν αναμένεται πριν από τα τέλη του επόμενου έτους.
BMW
Ακόμα και η κατασκευάστρια εταιρεία πολυτελών αυτοκινήτων BMW AG φέρνει την οικονομική της προσφορά στο Παρίσι, παρουσιάζοντας διάφορα μοντέλα Mini κινεζικής κατασκευής μαζί με ακριβότερες εκδόσεις με προσανατολισμό στις επιδόσεις, όπως το John Cooper Works Electric και μια μεγαλύτερη, 5θυρη έκδοση Aceman.
Ο Jochen Goller, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της BMW για τις πωλήσεις, δήλωσε τη Δευτέρα ότι τα αυτοκίνητα προορίζονται να προσελκύσουν νεότερους οδηγούς που επιθυμούν να στραφούν σε ηλεκτρικά μοντέλα με μπαταρίες.
Η γερμανική εταιρεία θα παρουσιάσει επίσης ένα ηλεκτρικό concept για την επόμενη γενιά του entry-level SUV της, το Vision Neue Klasse X. Η BMW υπόσχεται 30% ταχύτερη φόρτιση και αυτονομία έως και 800 χιλιόμετρα (497 μίλια) με μία φόρτιση.
Renault
Η οικονομική μάρκα Dacia της Renault θα κάνει πρεμιέρα με το Bigster, ένα μεγαλύτερο SUV που στοχεύει στην αντιμετώπιση της «σπειροειδούς αύξησης του κόστους» στην κατηγορία, δήλωσε η εταιρεία.
Εκτός από το R4 και το R5 – ο de Meo αποκάλεσε το τελευταίο «το καλύτερο μικρό EV στον κόσμο» – η Renault ξετυλίγει ένα πρωτότυπο για ένα ηλεκτρικό Twingo που υποτίθεται ότι θα κοστίζει λιγότερο από 20.000 ευρώ όταν βγει στην αγορά το 2026.
«Επιτέλους αρχίζουμε να βλέπουμε μικρότερα οχήματα και πιο προσιτά EV», δήλωσε ο Serge Gachot, διευθυντής της έκθεσης του Παρισιού. «Υπάρχει ακόμη ένα χάσμα με τα κινεζικά EVs όσον αφορά το κόστος, αλλά το χάσμα αυτό μειώνεται».