Ο νέος συγκοινωνιακός χάρτης «βάζει τα εργαλεία που έχουμε σήμερα στην προοπτική μιας εικοσαετίας. Το FlyOver είναι ένας οδικός άξονας που διευκολύνει, αλλά ο συγκοινωνιακός χάρτης στηρίζεται πάνω ουσιαστικά στα εργαλεία που έχεις, δηλαδή στα μέσα.
(…) Στην Αττική τα μέσα αυτά υπήρχαν, δηλαδή το μετρό, το οποίο λειτουργεί εδώ και 20-25 χρόνια πλέον, ο προαστιακός, τα αστικά λεωφορεία, ο ηλεκτρικός, το παλαιό ΗΣΑΠ, τα τρόλεϊ, το τραμ. Άρα, λοιπόν, έχεις 5, μαζί με το ταξί, 6 εργαλεία που μπορείς να κάνεις την αστικού τύπου δημόσια συγκοινωνία, όπου το στοιχείο το καινούργιο, που θα παρουσιάσουμε την Τρίτη, θα είναι ο συνδυασμός και η διαδραστικότητα αυτών των μέσων μεταξύ τους, έτσι ώστε να είναι πιο αποτελεσματικά και πιο λειτουργικά», διευκρίνισε ο κ. Οικονόμου.
«Με συνεννόηση με τη διοίκηση της ΣΤΑΣΥ, που είναι ο εποπτεύων οργανισμός (σ.σ. των μέσων) σταθερής τροχιάς, θα ενισχύσουμε τα πρωινά δρομολόγια με ακόμα έναν συρμό.
Ο νέος κοινωνικός χάρτης είναι μια πολυσύνθετη άσκηση. Την κάνει ο ΟΑΣΑ, είναι ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών της Αθήνας, και είναι πολυσύνθετη γιατί πρέπει να λάβει πολλά ζητήματα υπ’ όψιν. Οι συγκοινωνιολόγοι τον επεξεργάζονται ούτως ή άλλως.
Την Τρίτη, λοιπόν, στις 10 η ώρα, ξεκινάει η ημερίδα για να παρουσιάσουμε την πρώτη εικόνα (σ.σ. του συγκοινωνιακού χάρτη). Η τελική εικόνα θα είναι το Μάιο του 2025», εξήγησε.
Σχετικά με τους ελέγχους των εισιτηρίων, ο υφυπουργός σημείωσε ότι «από 30 στον ΟΣΥ, τον τελευταίο καιρό έχουμε 130 (σ.σ. ελεγκτές)», ενώ αναφέρθηκε και στην κομβική σημασία του μέτρου κατά το οποίο οι επιβαίνοντας μπαίνουν μόνο από την μπροστινή πόρτα του μέσου.
Για το αν υπάρχουν θέματα ασφαλείας στο μετρό Θεσσαλονίκης, ο κ. Οικονόμου δήλωσε: «Το θέμα που υπάρχει είναι ότι κάποιοι συγκλονίζονται. Στις 30 Νοεμβρίου θα ξεκινήσει η λειτουργία του μετρό. Συγκλονίζονται και είναι τόσο μεγάλος ο συγκλονισμός τους που εφευρίσκουν και ψάχνουν και δημιουργούν και φουσκώνουν καταστάσεις και πράγματα», είπε. «Απόλυτα ασφαλές» το μετρό της Θεσσαλονίκης, τόνισε ο υφυπουργός.