Η SunPower ήταν μία από τις παλαιότερες και δημοφιλέστερες επιχειρήσεις για την εγκατάσταση και διαχείριση φωτοβολταϊκών συστημάτων στις ΗΠΑ. Σύμφωνα με υπολογισμούς, η εταιρεία είχε εγκαταστήσει τουλάχιστον 500.000 μονάδες σε κατοικίες την προηγούμενη εικοσαετία. Όταν η SunPower υπέβαλε αίτηση για χρεωκοπία τον προηγούμενο μήνα, οι πελάτες της γνώριζαν ότι θα αντιμετωπίσουν μία σειρά δυσκολιών, παρά τις διαβεβαιώσεις από τους ανθρώπους του χώρου. Όμως, ένα πρόβλημα που ελάχιστα απασχόλησε ήταν ο ρόλος της ψηφιακής εφαρμογής της SunPower.
Η εφαρμογή της SunPower δεν αποτελεί κάτι ξεχωριστό για τη σύγχρονη αγορά καθώς οι περισσότερες συσκευές έχουν πλέον τη δυνατότητα ελέγχου μέσω κινητού. Το πρόβλημα έγκειται στο ότι η παύση λειτουργίας της SunPower σημαίνει και παύση διαχείρισης της εφαρμογής της. Με άλλα λόγια, η εφαρμογή της SunPower δεν μπορεί να ανανεωθεί μέσω βελτιωμένων ρυθμίσεων ώστε να παραμείνει λειτουργική στις κινητές συσκευές που ανανεώνονται καθημερινά. Η νέα αυτή πραγματικότητα έχει αφήσει χιλιάδες καταναλωτές στο κενό καθώς χρειάζονται την εφαρμογή για να παρακολουθήσουν την παραγωγή των ηλιακών πάνελ τους και να ειδοποιηθούν για τυχόν δυσλειτουργίες. Σε αρκετές περιπτώσεις τα δεδομένα αυτά δεν είναι απαραίτητα μόνο για την ενημέρωση των ιδιοκτητών αλλά και τις συμφωνίες παροχής ενέργειας που έχουν συνάψει με τα τοπικά δίκτυα ηλεκτροδότησης.
Ακόμα χειρότερο είναι το πρόβλημα των ιδιοκτητών του ηλεκτροκίνητου Ocean SUV της Fisker. Τα 7000 οχήματα που βρίσκονται σε κυκλοφορία επί του παρόντος λειτουργούν σχεδόν αποκλειστικά μέσω της ψηφιακής εφαρμογής της Fisker. Πριν την ανακοίνωση της χρεωκοπίας τον Ιούνιο, οι ιδιοκτήτες είχαν λάβει μόνο ένα κλειδί, γεγονός που είχε οδηγήσει αρκετούς πελάτες να αναγκάζονται να επικοινωνούν ανεπίσημα με τη Fisker για να αγοράσουν ξεχωριστά— και ιδιαίτερα ακριβά— κλειδιά. Το κλείσιμο της εταιρείας σημαίνει ότι πέρα από τα κλειδιά, οι οδηγοί του Ocean κινδυνεύουν να χάσουν τον έλεγχο του οχήματός τους όταν η εφαρμογή σταματήσει να είναι συμβατή με τις κινητές συσκευές τους.
Οι ιστορίες της Fisker και της SunPower, που ενδεχομένως δεν θα είναι οι τελευταίες, αναδεικνύουν τον κίνδυνο που ελλοχεύει εξαιτίας του ψηφιακού “μονοπωλίου” που προωθούν οι κατασκευάστριες διάφορων νέων προϊόντων. Εφόσον οι καταναλωτές πληρώνουν δεκάδες χιλιάδες δολάρια για αυτά τα οχήματα, συσκευές, ή οτιδήποτε άλλο, οι εταιρείες οφείλουν να διασφαλίζουν την πρόσβαση των πελατών τους στις ψηφιακές υπηρεσίες. Ένα εναλλακτικό δίκτυο εφαρμογών που θα λειτουργούν με διαφορετικά συστήματα πέρα των κατασκευαστών αποτελεί ενδεχομένως μία λύση. Σε κάθε περίπτωση, η νομική προστασία των καταναλωτών είναι απαραίτητη.