Oπως επισημαίνει το Bloomberg, αφού αρχικά σημείωσε άνοδο άνω του 60% από τις 17 Δεκεμβρίου, μια μέρα πριν ανακοινωθεί η είδηση της συμφωνίας, η μετοχή στη συνέχεια υποχώρησε στις 27 Δεκεμβρίου καθώς η εστίαση των επενδυτών στράφηκε στην αρχική αναλογία για μια σχέση Honda-Nissan. Οι μετοχές ήταν επίσης ευάλωτες στη λήψη κερδών κατά την τελευταία συνεδρίαση του έτους.
Η προβληματική ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία σκοπεύει να ιδρύσει και να εισαγάγει μια κοινή εταιρεία χαρτοφυλακίου με τη Honda τον Αύγουστο του 2026, σύμφωνα με ανακοίνωση της 23ης Δεκεμβρίου. Οι ακριβείς όροι της συμφωνίας δεν έχουν ακόμη αποφασιστεί, αλλά η αναλογία μεταβίβασης μετοχών θα λαμβάνει υπόψη τις τιμές των μετοχών των αυτοκινητοβιομηχανιών, σύμφωνα με τις εταιρείες. Μια έκθεση της Nikkei στις 27 Δεκεμβρίου υπολόγισε την αναλογία μετοχών Honda-Nissan σε 5:1.
Η απογοήτευση μεταξύ των επενδυτών που ήλπιζαν σε μια αναλογία πιο ευνοϊκή για τη Nissan μπορεί να προκάλεσε την πώληση των μετοχών της, δήλωσε ο Kazuhiro Sasaki, επικεφαλής έρευνας της Phillip Securities Japan.
«Οι επενδυτές προσαρμόζουν τις θέσεις και αποκομίζουν κέρδη πριν από το τέλος του έτους, και η Nissan αγοράστηκε πρόσφατα, οπότε θα είναι μέρος αυτού», είπε ο Sasaki. Η οικονομική κατάσταση της Nissan παραμένει ανησυχητική για τους επενδυτές, πρόσθεσε.
Ανεξάρτητα από τη βραχυπρόθεσμη ώθηση που μπορεί να έχουν δώσει τα νέα της συμφωνίας Honda στην τιμή της μετοχής της Nissan, η παγκόσμια θέση κεφαλαίων στην αυτοκινητοβιομηχανία παραμένει χαμηλή, δήλωσε ο Steven Holden, ιδρυτής της Copley Fund Research.
«Το συναίσθημα είναι πολύ κακό», είπε ο Χόλντεν. «Υπάρχει πολύ μικρή θετική δραστηριότητα γύρω από τη Nissan, όσον αφορά τις θέσεις ανοίγματος και κλεισίματος κεφαλαίων». Η Holden βλέπει τη Nissan ως έναν από τους μεγάλους χαμένους σε μια παγκόσμια τάση απομάκρυνσης από τις αυτοκινητοβιομηχανίες και προς τη μεγάλη τεχνολογία μεταξύ των παγκόσμιων κεφαλαίων που οδεύουν προς το 2025.
Το ευρύτερο ιαπωνικό χρηματιστήριο ήταν επίσης σε κατάσταση κερδοφορίας τη Δευτέρα, μετά από πέντε συνεχόμενες ημέρες κερδών την περασμένη εβδομάδα. Ο βασικός δείκτης Topix υποχώρησε έως και 0,8% στην τελευταία συνεδρίαση του έτους, λόγω των ηλεκτρονικών ειδών και των αυτοκινητοβιομηχανιών. Η Nissan είχε τη χειρότερη επίδοση στο blue-chip Nikkei 225 στις 3:24 μ.μ. στο Τόκιο.