Μια τέτοια εξέλιξη θα ήταν πρωτοφανής για τη χώρα, καθώς θα σηματοδοτούσε το πρώτο κλείσιμο εργοστασίου της εταιρείας εντός Γερμανίας κατά τη διάρκεια της 87χρονης ιστορίας της, συνιστώντας παράλληλα ένα ακόμη πλήγμα για την κυβέρνηση του καγκελάριου Όλαφ Σολτς.
Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία θεωρεί απαρχαιωμένο ένα μεγάλο εργοστάσιο οχημάτων αλλά και ένα εργοστάσιο εξαρτημάτων στη Γερμανία, αναφέρει σε ανακοίνωσή του το συμβούλιο εργαζομένων της εταιρείας, το οποίο δεσμεύεται για «σκληρή αντίσταση» απέναντι στα σχέδια της διοίκησης.
Η Volkswagen ανακοίνωσε ότι αισθάνθηκε επίσης αναγκασμένη να τερματίσει το πρόγραμμα διασφάλισης θέσεων εργασίας, το οποίο ισχύει από το 1994 και το οποίο αποτρέπει τις περικοπές θέσεων εργασίας έως το 2029, προσθέτοντας ότι όλα τα μέτρα θα συζητηθούν με το συμβούλιο εργαζομένων. «Η κατάσταση είναι εξαιρετικά τεταμένη και δεν μπορεί να ξεπεραστεί με απλά μέτρα μείωσης του κόστους», ανέφερε ο επικεφαλής της VW, Thomas Schaefer, σε γραπτή δήλωση.
Η Volkswagen, η πρώτη σε πωλήσεις μάρκα του ομίλου είναι και η πρώτη που υποβλήθηκε σε μείωση κόστους με στόχο την εξοικονόμηση 10 δισεκατομμυρίων ευρώ (11,07 δισεκατομμύρια δολάρια ή 48 δισεκατομμύρια RM) έως το 2026, καθώς προσπαθεί να εξορθολογίσει τις δαπάνες ώστε να επιβιώσει εν όψει της μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση.
Το δύσκολο οικονομικό περιβάλλον, νέοι ανταγωνιστές στην Ευρώπη και η πτώση της ανταγωνιστικότητας της γερμανικής οικονομίας σήμαιναν ότι η αυτοκινητοβιομηχανία έπρεπε να κάνει περισσότερα, αναφέρει ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Volkswagen, Oliver Blume, σε δήλωση προς τη διοίκηση.