Δείτε live
Για τον Ανδρέα μίλησαν ο πρώην πρωθυπουργός Γιώργος Α. Παπανδρέου και ο πρώην υπουργός Κώστας Σκανδαλίδης, σε συντονισμό του δημοσιογράφου Δημήτρη Χατζηδημητρίου.
Ο Γιώργος Παπανδρέου στάθηκε ιδιαίτερα στο γεγονός ότι ο Ανδρέας δεν λειτούργησε αυτόνομα αλλά φρόντισε να δώσει εξουσία στο λαό και να βάλει την Ελλάδα πάνω από το ΠΑΣΟΚ.
Εκτίμησε πως και τώρα αυτή είναι η συνταγή της επιτυχίας, σημειώνοντας πως το ΠΑΣΟΚ πρέπει να οργώσει την Ελλάδα και να δώσει φωνή στον κόσμο. Παράλληλα, μίλησε για τις προκλήσεις της εποχής που αγγίζουν τους νέους, σημειώνοντας πως η πράσινη μετάβαση είναι κομβικού χαρακτήρα, ενώ σημείωσε πως η τεχνητή νοημοσύνη είναι εργαλείο στα χέρια των ολιγαρχών που ορίζουν τις ατζέντες.
Φέρνοντας στο σήμερα τη φράση του Ανδρέα Παπανδρέου που έχει μείνει στην ιστορία, «το ΠΑΣΟΚ στην κυβέρνηση, ο λαός στην εξουσία», ο Γ. Παπανδρέου διατύπωσε το επίκαιρο μήνυμα της εκδήλωσης: «Αυτό στο οποίο πρέπει να πιστέψουμε δεν είναι σε μια αυριανή κυβέρνηση, αλλά να πιστέψουμε σε εμάς τους ίδιους, τον Έλληνα, την Ελληνίδα, τον ελληνισμό. Εμείς μπορούμε, εάν ξαναπιστέψουμε στον εαυτό μας, να κάνουμε θαύματα».
Στο ερώτημα εάν ο Ανδρέας Παπανδρέου ήταν ένας πολιτικός αντάρτης ή ένας ευαγγελιστής ποιητής, σε έναν πιο προσωπικό τόνο ο πρώην Πρωθυπουργός απάντησε: «Για μένα ο Ανδρέας ήταν κατ’ αρχήν ο πατέρας, ο δάσκαλος, ο άνθρωπος που στάθηκε κοντά στις στιγμές που όλοι μας περνάμε στην παιδική ηλικία και την ενηλικίωση. Αλλά ήταν σίγουρα και ο πολιτικός που, ναι, ήταν αντισυμβατικός διότι έβλεπε την αδικία και, ναι, ήταν ποιητής διότι πίστευε ότι μπορούμε να αλλάξουμε τον κόσμο».
Ως προς τις απόπειρες ορισμένων να μιμηθούν σήμερα τον Ανδρέα Παπανδρέου, ο πρώην Πρωθυπουργός σημείωσε: «Το ΠΑΣΟΚ πάλευε και παλεύει για να μην είναι η Ελλάδα εξαρτημένη. Να έχει βαθμούς ελευθερίας για να μπορεί να υπηρετεί τον λαό και τα συμφέροντά του και να έχει ο λαός το δικαίωμα να ορίζει την τύχη του. Αυτή ήταν η φιλοσοφία του Ανδρέα. Ήθελε την Ελλάδα ανεξάρτητη. Όχι από τη μια μέρα στην άλλη να μιλάμε για τα “Ζάππεια” και να σκίζουμε τα μνημόνια. Αυτά είναι παρόλες που αποδείχθηκαν ψεύτικες υποσχέσεις. Ο Ανδρέας θα έλεγε ότι πρέπει να ξαναχτίσουμε την ισχυρή Ελλάδα, την παραγωγική, τη δίκαιη, για να μην χρειαζόμαστε ποτέ ξανά δανεικά ή δεκανίκια κάποιων άλλων».
Ο Κώστας Σκανδαλίδης από τη μεριά του θέλησε να περάσει μήνυμα ενότητας, λέγοντας πως ο Ανδρέας δεν έβαλε εμπόδια στον Κώστα Σημίτη. Αντίθετα, ζήτησε να υπάρξει ενότητα και συνέχεια. Έτσι και σήμερα πρέπει όλοι να φροντίσουν να υπάρχει ομοφωνία απόψεων.
«Αυτή η παράταξη έχει ρίζες πάρα πολύ βαθιές. Ο σπόρος που έριξε ο Ανδρέας ήταν καρπερός. Και σήμερα, στην κρίση της πολιτικής που ζούμε, είναι ο μόνος χώρος που διαθέτει τη δυνατότητα να παρουσιάσει μία πρόταση, να διατυπώσει μια στρατηγική για τη χώρα σε πολύ κρίσιμες συνθήκες και να δώσει μια απάντηση στο αδιέξοδο της εποχής», τόνισε και κατέληξε: «Μπορούμε να οδηγήσουμε καλύτερα την Ελλάδα και είμαστε οι μόνοι που το μπορούμε».

Η εκδήλωση έκλεισε με ομιλία του προέδρου του ΠΑΣΟΚ Νίκου Ανδρουλάκη, ο οποίος στάθηκε σε τρεις λέξεις που χαρακτηρίζουν τον Ανδρέα Παπανδρέου και οι οποίες είναι: Ανάλυση, Δράση και Υπέρβαση.
«Αναμφίβολα είναι δύσκολο να συλλάβει κανείς όλες τις πτυχές της προσωπικότητας του Ανδρέα Παπανδρέου, γιατί μοιάζει με κρύσταλλο που διαθέτει πάρα πολλές όψεις. Η κάθε μια έχει τη δική της λάμψη. Από κάθε όψη αντανακλάται με διαφορετικό τρόπο το φως αλλά και διαθλάται διαφορετικά. Αν θέλαμε όμως σήμερα, όλοι εμείς που μαζευτήκαμε εδώ να συμπυκνώσουμε την πορεία του σε τρεις μόνο λέξεις, αυτές θα ήταν: Ανάλυση, Δράση και Υπέρβαση», υπογράμμισε ο κ. Ανδρουλάκης.
Όπως είπε, ο ιδρυτής του ΠΑΣΟΚ «ένωσε και τους παλιούς, ένωσε και τους νέους. Ένωσε και την πόλη, ένωσε και την περιφέρεια. Ένωσε τους εργαζομένους, τους αγρότες, τους νέους ανθρώπους. Κι έτσι δεν δημιούργησε το ΠΑΣΟΚ ως ένα απλό κόμμα. Δημιούργησε μια συντριπτικά μεγάλη κοινωνική και πολιτική συμμαχία. Ο Ανδρέας Παπανδρέου έδωσε ξανά νόημα σε δύο σημαντικές λέξεις: το Πατριωτικό και το Προοδευτικό. Με καθαρές γραμμές οριοθέτησε τη δημοκρατική παράταξη σε μια Ελλάδα που έβγαινε βαθιά πληγωμένη από δεκαετίες μιας καχεκτικής δημοκρατίας. Σε μια Ελλάδα όπου οι στάχτες από την εθνική τραγωδία της Κύπρου ήταν ακόμα ζεστές. Σε αυτό το περιβάλλον ο Ανδρέας τόλμησε να χαράξει έναν νέο δρόμο».
Όσο για την Υπέρβαση, τόνισε πως έγινε όταν ήρθε στην εξουσία και άλλαξε την Ελλάδα δίνοντας τη δυνατότητα στους απανταχού Έλληνες να φτιάξουν τις ζωές τους. Στους νέους να σπουδάσουν, να προκόψουν και να κάνουν οικογένειες. Φρόντισε για την περίθαλψη όλων με το ΕΣΥ και παράλληλα έδωσε στις γυναίκες φωνή και ευκαιρίες.
Κλείνοντας, έδωσε και το σύνθημα για την εκλογική μάχη του ΠΑΣΟΚ:
«Σήμερα, από την Αχαΐα των δημοκρατικών αγώνων, στέλνουμε σαφές μήνυμα σε κάθε Ελληνίδα και κάθε Έλληνα ότι η μοίρα της χώρας δεν είναι η σημερινή παρακμή της Νέας Δημοκρατίας. Υπάρχει προοδευτική επιλογή με το ΠΑΣΟΚ.
Γιατί το ΠΑΣΟΚ είναι ο ιστορικός, αξιακός και ιδεολογικός αντίπαλος της συντήρησης.
Σήμερα δεν υπάρχει πιο ισχυρό κοινωνικό αίτημα από την πολιτική αλλαγή και είναι δέσμευσή μου ότι αυτή θα έρθει, γιατί η κοινωνία χρειάζεται προοπτική.
Για να κάνουμε ξανά την πολιτική, δύναμη ελπίδας, κοινωνικής δικαιοσύνης και εθνικής αξιοπρέπειας.
Για τη νέα γενιά που αναζητά περισσότερες ευκαιρίες.
Για τον πιο ευάλωτο συμπολίτη μας που χρειάζεται στήριξη και δικαιοσύνη.
Για τα μεσαία στρώματα που δοκιμάζονται και αξίζουν καλύτερες μέρες.
Για μια Ελλάδα πιο ανθρώπινη,
για μια Ελλάδα για όλους.
Και είμαι βέβαιος ότι όλοι μαζί, ενωμένοι, θα νικήσουμε».
Το «παρών» στο Καλένζτι έδωσαν, μεταξύ άλλων, ο γραμματέας του ΠΑΣΟΚ, Γιάννης Βαρδακαστάνης, ο εκπρόσωπος Τύπου του κόμματος Κώστας Τσουκαλάς, ο βουλευτής Πέτρος Παππάς και ο ευρωβουλευτής Νικόλας Φαραντούρης.
{https://www.facebook.com/reel/27251478837877052/}