Όπως έγινε σαφές, στις παραχωρήσεις αναμένονται μερίσματα 100 εκατ. ευρώ, με το ρυθμό ανάπτυξης της κυκλοφορίας στους οδικούς άξονες να συνεχίζεται με τους ίδιους ρυθμούς με το πρώτο εξάμηνο.
Στον κατασκευαστικό τομέα, το υφιστάμενο ανεκτέλεστο υπόλοιπο υπογεγραμμένων συμβάσεων, ύψους 6,3 δισ. ευρώ, προσφέρει ορατότητα για τα επόμενα χρόνια, με τα περιθώρια κερδοφορίας να παραμένουν σταθερά.
Αναφορικά με τις επιμέρους δραστηριότητες, η διοίκηση της εισηγμένης επεσήμανε τα εξής:
– Εγνατία Οδός: η παραχώρηση αναμένεται να επιτύχει την ημερομηνία έναρξης περίπου στο τέλος της χρονιάς, ενώ από το συνολικό καταβλητέο τίμημα, περίπου 300 εκατ. ευρώ αντιστοιχούν σε ίδια κεφάλαια για τον Όμιλο. Η κυκλοφορία ενισχύθηκε κατά 3,2% στο πρώτο εξάμηνο και κατά 15% από το 2019, ενώ η σύμβαση παραχώρησης προβλέπει την αναπροσαρμογή των διοδίων τελών, δύο φορές εντός της πρώτης πενταετίας της 35ετούς περιόδου παραχώρησης, σε συνάρτηση με την αναβάθμιση του δρόμου και την υλοποίηση των νέων τμημάτων, ώστε το κόστος χρήσης να εξομοιωθεί με αυτό του υπολοίπου δικτύου.
– Αττική Οδός: για το 2025 οι χρηματικές διανομές προς τον Όμιλο τοποθετούνται στα 60 εκατ. ευρώ και θα εισπραχθούν τον επόμενο μήνα. Κατά την τηλεδιάσκεψη, επιβεβαιώθηκε πως δρομολογείται-με χρονικό ορίζοντα έναρξης κατασκευών το 2026- η πρώτη τεχνική παρέμβαση στον κόμβο Μεταμόρφωσης, έργο που αναμένεται να βελτιώσει τις κυκλοφοριακές συνθήκες. Η δαπάνη του θα καλυφθεί εξ ολοκλήρου από το Ελληνικό Δημόσιο.
-Αντλησιοταμίευση Αμφιλοχίας: απομένουν τυπικές διαδικασίες και εγκρίσεις για να ενεργοποιηθούν τα ασκηθέντα put / call options, βάσει των οποίων η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα αποκτήσει το 50% του έργου.
– Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ): με τη σύμβαση παραχώρησης να έχει ήδη υπογραφεί με το Δημόσιο, και με εκπληρωμένο το χρηματοοικονομικό κλείσιμο, η έναρξη της παραχώρησης τοποθετείται στις αρχές του 2026.
Σημειώνεται ότι, κατά το πρώτο εξάμηνο, το μέσο κόστος δανεισμού του Ομίλου διαμορφώθηκε στο 3,6%, μειωμένο κατά 50 μονάδες βάσης, από την αρχή του έτους. Περαιτέρω αποκλιμάκωση αναμένεται μετά την επιτυχή έκδοση του ομολόγου των 500 εκατ. ευρώ με επιτόκιο 3,2%.
Αύξηση 43,6% στα συνολικά έσοδα – Άνοδος λειτουργικής κερδοφορίας κατά 84,4%
Καθαρά κέρδη για τους μετόχους της ύψους 68,1 εκατ. ευρώ, έναντι 49,8 εκατ. το προηγούμενο έτος, ανακοίνωσε η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για το α’ εξάμηνο 2025, την 1η Οκτωβρίου.
Συγκεκριμένα, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ δημοσίευσε την έκθεση οικονομικής κατάστασης για το πρώτο εξάμηνο του 2025, με τα καθαρά κέρδη για τους μετόχους να ανέρχονται σε 68,1 εκατ. ευρώ, έναντι 49,8 εκατ. το προηγούμενο έτος, και τα κέρδη ανά μετοχή (EPS) να διαμορφώνονται σε 0,68 ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση 22,5%.
Αναλυτικά τα οικονομικά αποτελέσματα της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για το α΄εξάμηνο:
Υπενθυμίζεται ότι ο Όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχει ήδη δημοσιοποιήσει τα βασικά οικονομικά στοιχεία του πρώτου εξαμήνου σε σχετικό Flash Note στις 10 Σεπτεμβρίου, με τα τελικά στοιχεία να μην παρουσιάζουν κάποια αξιοσημείωτη διαφοροποίηση.
Τα συνολικά έσοδα ανήλθαν σε 1.957,4 εκατ., παρουσιάζοντας αύξηση κατά 43,6% από την προηγούμενη χρονιά, ενώ η λειτουργική κερδοφορία (adj. EBITDA) αυξήθηκε κατά 84,4% ανερχόμενη σε 317,5 εκατ. ευρώ. Η αύξηση σχετίζεται κατά κύριο λόγο με την απόδοση του τομέα των παραχωρήσεων, ο οποίος ενισχύθηκε με την έναρξη λειτουργίας της Αττικής Οδού, που συνεισέφερε 89 εκατ. ευρώ στη λειτουργική κερδοφορία. Για ένα ακόμα εξάμηνο παρατηρήθηκε αύξηση της κυκλοφορίας στο δίκτυο αυτοκινητοδρόμων του Ομίλου. Ο κατασκευαστικός τομέας παρουσίασε αύξηση εσόδων, διατηρώντας παράλληλα τα περιθώρια κέρδους του σε υγιή επίπεδα.
Σε συνέχεια της αύξησης της κερδοφορίας, σημαντική άνοδο παρουσίασαν και οι λειτουργικές ταμειακές ροές, οι οποίες ανήλθαν σε 219,3 εκατ. έναντι 93,3 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους.
Τα ελεύθερα ταμειακά διαθέσιμα του Ομίλου κατά το τέλος του πρώτου εξαμήνου ανήλθαν σε 1,464 δισ., ενώ η συνολική ρευστότητα, μετά και την πρόσφατη επιτυχημένη έκδοση του 7ετούς εταιρικού ομολόγου, ανέρχεται στα επίπεδα των 2 δισ. ευρώ.
Ο καθαρός δανεισμός με αναγωγή (Προσαρμοσμένο Καθαρό Χρέος της Μητρικής εταιρείας) διαμορφώθηκε σε 117 εκατ. ευρώ, έναντι 153 εκατ. ευρώ στις 31.12.2024.
Στον τομέα των κατασκευών, το υπογεγραμμένο ανεκτέλεστο στις 30.6.2025 ανερχόταν σε 6,3 δισ. ευρώ, με τον Όμιλο να έχει υπογράψει έως και τις 16.9.2025 επιπλέον νέες συμβάσεις ύψους 0,7 δισ. ευρώ. Περίπου το 75% του συνολικού ανεκτέλεστου αφορά ιδιωτικά έργα και έργα ιδίων επενδύσεων του Ομίλου.
Όσον αφορά τις προοπτικές για τις επόμενες περιόδους, ο Όμιλος σημειώνει ότι η αύξηση της λειτουργικής κερδοφορίας που καταγράφηκε στο πρώτο εξάμηνο αναμένεται να είναι διατηρήσιμη, καθώς προέρχεται κατά κύριο λόγο από τον τομέα των παραχωρήσεων με τα έργα να διασφαλίζουν για τον Όμιλο μακροπρόθεσμες και σταθερές ροές εσόδων. Περαιτέρω ενίσχυση αναμένεται σταδιακά με τη λειτουργία των επόμενων έργων παραχωρήσεων, όπως η Εγνατία Οδός, το αεροδρόμιο Καστελλίου, τα έργα διαχείρισης υδάτινων πόρων και απορριμμάτων κ.ά.