από τα οποία θα κατασκευαζόταν σε πλωτές τσιμεντένιες προβλήτες. Μία προς μία, οι προβλήτες θα ρυμουλκούνταν στη θέση τους σε έναν τερματικό σταθμό στον Κόλπο του Ομπ και στη συνέχεια θα βυθίζονταν μόνιμα στον πυθμένα μιας ειδικά διαμορφωμένης θέσης ελλιμενισμού. Αυτό το σχέδιο προχωρούσε ομαλά μέχρι το 2022, όταν η Ρωσία εισέβαλε στην Ουκρανία και η Δύση επέβαλε αυστηρές κυρώσεις στην κατασκευή του εργοστασίου. Η προβλήτα 1 εγκαταστάθηκε το 2024, αλλά η προβλήτα 2 καθυστέρησε λόγω απαγορεύσεων εξαγωγής βασικών εξαρτημάτων από δυτικούς προμηθευτές. Ξεκίνησε τελικά τη λειτουργία της μόλις τον περασμένο μήνα.
Η κυβέρνηση της Κίνας (μέσω κρατικών επιχειρήσεων) κατέχει μερίδιο 20% στο Arctic LNG 2. Προς το παρόν, οι κινεζικές εταιρείες φυσικού αερίου είναι οι μόνοι πελάτες του εργοστασίου, οι οποίες προσελκύονται από τις μειωμένες τιμές – και δεν πτοούνται από την απειλή αμερικανικών κυρώσεων.
Αυτή την εβδομάδα, το πλοίο μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου Arctic Vostok έφτασε στο Μπεϊχάι και ξεφόρτωσε το έβδομο φορτίο του Arctic LNG 2. Καθώς πλησιάζει η χειμερινή περίοδος των πάγων στη ρωσική Αρκτική, μπορεί να είναι από τις τελευταίες φέτος, αλλά αυτό δεν εμπόδισε τη Novatek να καταγράψει νέα ρεκόρ. Την Τετάρτη, το Bloomberg ανέφερε ότι το εργοστάσιο παρήγαγε κατά μέσο όρο 18 εκατομμύρια κυβικά μέτρα υγροποίησης φυσικού αερίου την ημέρα κατά τη διάρκεια του Σεπτεμβρίου, περίπου 14% πάνω από το προηγούμενο ρεκόρ. Η αύξηση αυτή μπορεί να είναι βραχύβια, καθώς το Arctic LNG 2 θα πρέπει να κλείσει όταν τελειώσει η περίοδος πλοήγησης προς ανατολικά.
Η Novatek είχε σχεδιάσει να δημιουργήσει ένα ευρύτερο εποχιακό παράθυρο για τη μεταφορά του προϊόντος του Arctic LNG 2, κατασκευάζοντας έναν στόλο παγοθραυστικών πλοίων μεταφοράς LNG, όπως έκανε για να επιτρέψει τις εξαγωγές από τον γειτονικό τερματικό σταθμό Yamal LNG. Οι κυρώσεις ναυάγησαν και αυτό το έργο: Η νοτιοκορεατική ναυπηγική Samsung Heavy Industries σταμάτησε τις εργασίες σε μια κοινή κατασκευαστική επιχείρηση 15 πλοίων με το ρωσικό ναυπηγείο Zvezda τον Φεβρουάριο του 2022, μόλις άρχισαν να ισχύουν οι δυτικοί περιορισμοί. Η Zvezda ανταπέδωσε ακυρώνοντας το έργο και υποβάλλοντας αγωγή, και η SHI ανταπέδωσε τερματίζοντας τη σύμβαση. Χωρίς την κορεατική βοήθεια, ο ρυθμός κατασκευής στο Zvezda έχει ατονήσει και κανένα από τα πλοία της σειράς δεν έχει ακόμη τεθεί σε εμπορική λειτουργία. Το πρώτο, το Aleksey Kosygin, ξεκίνησε τις θαλάσσιες δοκιμές φέτος, αλλά επέστρεψε ξανά σε ξηρή δεξαμενή μέχρι τα μέσα Ιουλίου, σύμφωνα με τον σύμβουλο της Arctic, Ben Seligman.