«Η αλήθεια αποκαλύπτεται από τις ίδιες τις προς τους επενδυτές. Σ’ αυτές προέβλεψε για τα επόμενα χρόνια χονδρική τιμή γύρω ή και πάνω από τα 100 ευρώ ανά μεγαβατώρα, δηλαδή μια αγορά που παραμένει ακριβή. Η Goldman Sachs στο βασικό της σενάριο θεωρεί ότι η χονδρική τιμή θα μειωθεί τα επόμενα χρόνια κατά 30%, διαπιστώνει όμως ότι και με αυτές τις χαμηλότερες τιμές η μπορεί να συνεχίσει τις επενδύσεις και να διατηρήσει ισχυρά περιθώρια κέρδους», αναφέρει αρχικά ο κ. Παρασύρης για να προσθέσει:
«Κι εδώ τίθεται το κρίσιμο ερώτημα: αν η αντέχει φθηνότερη χονδρική και παραμένει κερδοφόρα, γιατί το νοικοκυριό, ο επαγγελματίας και η μικρομεσαία επιχείρηση δεν βλέπουν χαμηλότερο λογαριασμό; Και το ερώτημα αυτό δεν αφορά μια οποιαδήποτε εταιρεία: αφορά τη που δεν είναι βέβαια ο μόνος προμηθευτής, όμως παραμένει ο κυρίαρχος παίκτης, με πάνω από τους μισούς καταναλωτές στο πελατολόγιό της.
Η απάντηση βρίσκεται στην προκλητική στάση της κυβέρνησης. Το Ελληνικό Δημόσιο είναι ο μεγαλύτερος μέτοχος της και παρότι μπορεί δεν δείχνει κανένα ενδιαφέρον ώστε η στρατηγική της εταιρείας, να περιλαμβάνει στις πρώτες προτεραιότητες και τα χαμηλότερα τιμολόγια. Να τεθεί δηλαδή το συμφέρον του καταναλωτή στο επίκεντρο. Αντ’ αυτού, το μόνο που κάνει η κυβέρνηση είναι να καλλιεργεί μια υπερβολική εικόνα επιτυχίας για τη διάσωση της , κρύβοντας επιμελώς ότι αυτή βασίστηκε αποκλειστικά στις πλάτες των καταναλωτών και στα αυξημένα τιμολόγια. Και επιλέγει να κλείνει τα μάτια η κυβέρνηση στις υπέρογκες αμοιβές των διοικούντων, στα μπόνους και τις δωρεάν μετοχές , αλλά και στα υψηλά έξοδα επικοινωνίας, διαφήμισης και προβολής.
Η φθηνότερη παραγωγή από ανανεώσιμες πηγές, η αποθήκευση, οι νέες επενδύσεις, η μείωση των πετρελαϊκών μονάδων στα νησιά χάρη στις διασυνδέσεις, θα πρέπει επιτέλους να περάσουν στον λογαριασμό και να τον μειώσουν.
Η δική μας πολιτική έχει ξεκάθαρη προτεραιότητα: σταθερά τιμολόγια, μειωμένα τουλάχιστον κατά 20%, διαφάνεια στα περιθώρια κέρδους, πραγματικός ανταγωνισμός και επιστροφή του οφέλους της φθηνότερης ηλεκτροπαραγωγής σε νοικοκυριά, επαγγελματίες, μικρομεσαίες επιχειρήσεις και βιομηχανική παραγωγή.
Και η πρόταση αυτή είναι απολύτως ρεαλιστική, γιατί βασίζεται στο αυτονόητο: όταν πέφτει το κόστος, πρέπει να πέφτει και ο λογαριασμός.
Το ΠΑΣΟΚ δεν λέει όχι στις επενδύσεις. Η χώρα χρειάζεται ανανεώσιμες πηγές, αποθήκευση, δίκτυα και ενεργειακή ασφάλεια. Όμως η πράσινη μετάβαση δεν μπορεί να πληρώνεται από τους πολλούς και να αποδίδει στους λίγους.
Οι λογαριασμοί μπορούν να μειωθούν τώρα. Όχι κάποτε…», καταλήγει ο υπεύθυνος ΚΤΕ Ενέργειας του ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ.