Το Luxembourg Leaks (LuxLeaks ) είναι το όνομα ενός οικονομικού σκανδάλου που αποκαλύφθηκε από μια δημοσιογραφική έρευνα που διεξήχθη από τη Διεθνή Κοινοπραξία Ερευνητικών Δημοσιογράφων. Πρόκειται περί ενός φορολογικού σκανδάλου που συγκλόνιζε την Ευρώπη και συγκλονιστικά στοιχεία για συντεταγμένη φοροαποφυγή που πραγματοποιούν μεγάλες εταιρείες είδαν το φώς της δημοσιότητος μετά από έρευνα της Διεθνούς Σύμπραξης Ερευνητών Δημοσιογράφων (ICIJ).
Τα στοιχεία σχετίζονταν με εκατοντάδες πολυεθνικές εταιρείες, που απέφευγαν τη φορολόγηση στις χώρες δραστηριοποίησής τους.
Σύμφωνα με τα LuxLeaks, η διεθνής ελεγκτική και συμβουλευτική εταιρεία Pricewaterhouse Coopers ( PwC) , πετύχαινε tax rulings στο Λουξεμβούργο για λογαριασμό του EFG Group και της Coca–Cola SBC .
Σχετικό φορολογικό σκάνδαλο αποτελούσαν και οι γνωστές συναλλαγές Cum-Ex , όπου επρόκειτο για συνεχείς μεταβιβάσεις μετοχών με δικαίωμα μερίσματος (cum) ή χωρίς (ex).
Αφορά σκάνδαλο φοροδιαφυγής ύψους 55 δισεκατομμυρίων ευρώ με τη συμμετοχή τραπεζών, με την επιστροφή φόρων από κέρδη κεφαλαίου, κυρίως μερίσματα.
Οι γερμανικές αρχές προσέγγισαν , έπραξαν και διαπίστωσαν το φορολογικό σκάνδαλο Cum-Ex, στο οποίο έχουν εμπλακεί πολλές από τις κορυφαίες τράπεζες του κόσμου.
Εκτιμήθηκε ότι μόνο στη Γερμανία έχουν κοστίσει στο κράτος περίπου 10 δισεκατομμύρια ευρώ και οι εισαγγελείς με έδρα την Κολωνία, μετά τις δημοσιευμένες πληροφορίες , ερεύνησαν 37 νυν ή πρώην υπαλλήλους σε σχέση με το Cum-Ex, εμπλέκοντας περίπου 80 αξιωματούχους επιβολής του νόμου.
ΠΟΛΙΤΙΚΗ και ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ : Όταν οι Αρχές στην Ευρώπη αναδεικνύουν τις φοροαποφυγές και τα φορολογικά σκάνδαλα (Luxleaks , Cam-Ex) για να εισπράξουν τους φόρους από τις τριγωνικές συναλλαγές στην Ελλάδα οι φοροαποφυγες των ισχυρών του Τραπεζικού συστήματος , της Ενέργειας και διεθνών οικονομικών ομίλων συγκαλύπτονται είτε δια της μεθοδευμένης απραξίας είτε με τροπολογίες .
Στην Ελλάδα η εγχώρια συναλλακτική δανειοληπτική σχέση των πιστωτικων γραμμών πολλές φορές κατέληγε, μέσω ενός πλέγματος οικονομικών συνεργειών με εξωγχώριες θυγατρικές, σε δημιουργία δανειακής σχέσης υπό μορφή ομολογιακών δανείων.
ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ από την στιγμή που λαμβάνουν γνώση τέτοιων θεμάτων δεν θα έπρεπε να τα συγκαλύπτουν επειδή σχετίζονται με τους ισχυρούς του πλούτου και το «πελατειακό» Κράτος. Αντί να «προσπερνούν» τα ζητήματα, θα έπρεπε να εισπράττουν πρώτα από αυτούς, τους μέσω τριγωνικών συναλλαγών φόρους που φοροδιαφεύγουν. Οταν πάλι , αναδεικνύονται δεν θα έπρεπε να παραλείπουν να πράττουν τις οφειλόμενες ενέργειες ή να τους προστατεύουν με τροπολογίες.
ΔΙΚΑΣΤΕΣ όταν καταγγέλλονται τέτοια περιστατικά και στο στάδιο πολιτικής ή ποινικής δίκης λαμβάνουν γνώση κρίσιμων θεμάτων Δημοσίου συμφέροντος , δεν θα έπρεπε να τα συγκαλύπτουν και να αποφεύγουν να προσεγγίσουν τα καταγγελλόμενα.
Σύμφωνα με το Άρθρο 38 Κώδικας Ποινικής Δικονομίας υπάρχει Υποχρέωση του δικαστή να συντάσσει έκθεση όταν κατά τη διάρκεια πολιτικής ή ποινικής δίκης ανακύπτει γεγονός που μπορεί να χαρακτηριστεί έγκλημα διωκόμενο αυτεπαγγέλτως, και αν ο δικαστής, σύμφωνα με το νόμο δεν μπορεί να το δικάσει ο ίδιος αμέσως, οφείλει να συντάξει έκθεση και να τη διαβιβάσει στον αρμόδιο εισαγγελέα με κάθε πληροφορία και με τα σχετικά έγγραφα από τα οποία έλαβε γνώση. Το ίδιο υποχρεούται να κάνει και όταν πρόκειται για έγκλημα μη διωκόμενο αυτεπαγγέλτως.
Αν Δικαστής κάνει τα “στραβά” μάτια και αντί να πράξει τα νόμιμα στοχοποιήσει και αυτόν που κατήγγειλε ζητήματα Δημοσίου συμφέροντος, επειδή θίχτηκε ισχυρός οικονομικός παράγοντας ή το Τραπεζικό Σύστημα τότε μιλάμε για ΟΣΜΗ παραδικαστικού που πρέπει να διερευνηθεί αν θελουμε να ομιλούμε για ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ και για ΚΡΑΤΟΣ ΔΙΚΑΙΟΥ.
Σύμφωνα με πληροφορίες οι αλληλόχρεες ή προθεσμιακές δανειακές πιστωτικές γραμμές κατέληγαν σε συμβάσεις ομολογιακών εκδόσεων που εγένοντο στην Ελλάδα μεταξύ της ημεδαπής εταιρείας και της EUROBANK αλλά κατόπιν με μονομερή πρωτοβουλία της Τράπεζας ανοίγοντο λογαριασμοί στην εκδότρια εταιρεία στην θυγατρική EFG PRIVATE BANK (LUXEMBOURG) SA, 5, rue Jean Monnet L, P.O BOX 897, L-2018 LUXEMBOURG , στο πλέγμα δε των συναλλαγών μεταξύ των εμπλέκοντο εταιρείες που είχαν εγκατασταθεί στο Λονδίνο όπως Anaptyxi SME I plc, Anaptyxi SME I Holding Limited , Anaptyxi SME II APC Limited, Anaptyxi SME II Holdings Limited.
Οι δημοσιευμένες οικονομικές καταστάσεις των εταιρειών αυτών αναδεικνύουν τα τεράστια έσοδα που δημιουργήθηκαν μέσω του τριγωνικού σχεδιασμού που κατασκευάστηκε για προφανείς φορολογικούς λόγους για να εισπράττονται στις αλλοδαπές (Offshore εταιρείες) τοκομερίδια, ομολογίες μετατρέψιμες η μη μετατρέψιμες σε μετοχές , τόκοι δανείων, χωρίς ο εκδότης των ομολογιών στην Ελλάδα να γνωρίζει την ταυτότητα και νομιμότητα της συναλλαγής και σε ποιο μέρος η εκδότρια εταιρεία εμπλέκεται στον εξωγχώριο σχεδιασμό ανάπτυξης της EUROBANK. Προτιμούσαν να εισπράττουν χαμηλότερα επιτόκιο μέσω ομολογιακών δανείων που θα μπορούν να δημιουργούν εσωτερική δική τους εξωγχώρια αγορά των ομολογιών από το να εισπράττουν τόκους υψηλότερους στην Ελλάδα που θα έπρεπε όμως να φορολογούνται.
Αποτελεί οφειλόμενη ενέργεια η , με δικαστική συνδρομή, προσέγγιση και έρευνα της συγκάλυψης και της αποκάλυψης προς όφελος του δημοσίου συμφέροντος , προς ευημερία του συνόλου της κοινωνίας και ιδιαίτερα των μικρομεσαίων που είναι αυτοί που , τα μνημονιακά χρόνια και μέχρι σήμερα , σήκωσαν όλο το βάρος και υπέστησαν τις μεγαλύτερες οικονομικές πιέσεις , για να αναστηθούν και να στηριχτεί το Κράτος και το Τραπεζικό σύστημα.
Σε αυτούς πρωτίστως αξίζει τιμή αφού αποτέλεσαν το «ανθεκτικό» και υπομονετικό «εργαλείο» στηρίγματος του χρηματοπιστωτικού συστήματος. Όπως φαίνεται όμως στήριξαν αυτό που κατέληξε μέσω των Roadshow και Placements στα εξωγχωρια Funds φτάνοντας στο σημείο να συζητείται η πρόταση για ανέγερση ανδριάντων προς τιμήν των «ανθεκτικών» εξωγχωριων επενδυτών .
Στην Ελλάδα ψάχνουν πως θα στραγγαλίσουν εντελώς τους μικρομεσαίους και πως θα κλείσουν την ψαλίδα από τις μεγάλες φοροαποφυγές των ισχυρών του πλούτου και του Τραπεζικού συστήματος, δημιουργώντας ηλεκτρονικές πλατφόρμες για καταγγελίες περιπτώσεων φοροδιαφυγής μεταξύ των μικρομεσαίων εταιρειών και επαγγελματιών, δίνοντας μάλιστα και Bonus έως 3.000 ευρώ σε όσους καταγγέλλουν επωνύμως, παραβλέποντας όμως παράλληλα ότι συγκαλύπτουν τις φοροαποφυγές από τις τριγωνικές συναλλαγές που δημιουργεί ο ίδιος ο Τραπεζικός χώρος και οι ισχυροί του πλούτου.
Δεν θα έπρεπε να συνεχίζεται η μεθοδολογία για το πως θα γίνουν ακόμα πλουσιότερες, οι μετρημένες στα δάχτυλα, πανίσχυρες οντότητες, τροφοδοτώντας τους με πλούτη από τις συναλλαγές τους με το Δημόσιο , αποκομίζοντας συνάμα τα μέγιστα των ευρωπαϊκών επενδυτικών κονδυλίων, που όταν δεν ικανοποιείται η αδηφαγία των , το Κράτος προστρέχει στην αφαίμαξη του Δημοσίου , των μικρών και μεσαίων .
Η Ελλάδα χρειάζεται δίκαιο φορολογικό σύστημα, δίκαιη αναδιανομή του πλούτου, Κράτος Δικαίου και Δικαιοσύνη των πολιτών όχι αλα κάρτ (à la carte) των πολιτικών και των ισχυρών του πλούτου .